اپلیکیشن آدم و حوا دانلود برنامه اندروید
+110 هزار کاربر ثبت نامی
نسخه وب اپلیکیشن ویژه کاربران آی او اس
+10 هزار نصب فعال
مجموعه فعال در زمینه تسهیلگری و هدفمندسازی ازدواج به روش اصیل و سنتی
چه افرادی برای ازدواج مناسب نیستند؟ | قسمت دوم

چه افرادی برای ازدواج مناسب نیستند؟ | قسمت دوم

?✏چه افرادی برای ازدواج مناسب نیستن؟
(#قست_دوم)
.
.
?️۱.افرادی که به سرعت عصبانی و خشمگین می شوند.
افرادی که زود عصبانی می شوند معمولا سر هر موضوعی که باعث ناراحتیشان شود، اگرچه آن موضوع کوچک و کم اهمیت باشد، به مشاجره و بحث با دیگران می پردازند. این افراد در مواقع عصبانیت رفتارهایی غیر منطقی و غیر قابل پیش بینی انجام می دهند و برنامه منظم و صحیحی در زندگی ندارند. زندگی با این افراد سختی های زیادی دارد. زود عصبانی شدن یکی از طرفین باعث اذیت و حتی آسیب رسیدن به دیگری میشود و خوشی های زندگی را کم کم از بین می-برد.
بنابراین باید در مورد ازدواج با فردی که زود عصبانی می شود بیشتر فکر کرد و ازدواجی صورت نگیرد مگر اینکه فرد پرخاشگر تحت نظر یک متخصص بتواند روی خشم خود کار کند و آن را کنترل نماید.
.
?️۲.افرادی که دارای افسردگی هستند.
یکی از نکات مهمی که در انتخاب همسر باید توجه نمود، بهداشت روانی طرفین است.
یک باور اشتباه که در بین اکثر مردم وجود دارد این است که فرد افسرده با ازدواج درمان می شود و دوباره می تواند به زندگی عادی برگردد. فردی که افسرده است تفکرات منفی بسیار زیادی را تجربه کرده است و انگیزه ای برای انجام بسیاری از فعالیت های روزانه از جمله فعالیت های شغلی را ندارد. این بی انگیزگی مشکلات زیادی را در زندگی زناشوئی ایجاد می کند.
فرد افسرده با گذشت زمان اعتماد به نفس خود را از دست می دهد، گوشه گیر می شود و تنهایی را بر ماندن در جمع ترجیح می دهد. در نتیجه بین فرد افسرده و همسرش شکاف عاطفی ایجاد می شود و زندگیشان روز به روز سردتر می شود.
معمولا در جلسه های مشاوره قبل ازدواج این موضوع قابل تشخیص است و طرفین میتوانند آگاهی های لازم را کسب کنند. همچنین با بررسی فعالیت های روزانه فرد نیز می توان شدت افسردگی را تشخیص داد.
اگر تصمیم به ازدواج با فردی افسرده را دارید، قبل از گرفتن تصمیم قطعی حتما به مشاور مراجعه کنید و این اطمینان را حاصل کنید که افسردگی او تحت درمان و کنترل باشد.