اپلیکیشن آدم و حوا دانلود برنامه اندروید
+110 هزار کاربر ثبت نامی
نسخه وب اپلیکیشن ویژه کاربران آی او اس
+10 هزار نصب فعال
مجموعه فعال در زمینه تسهیلگری و هدفمندسازی ازدواج به روش اصیل و سنتی
محدودیت ها و معایب علاقه مندی پیش از ازدواج | قسمت سوم

محدودیت ها و معایب علاقه مندی پیش از ازدواج | قسمت سوم

?محدودیت ها و معایب علاقه قبل از ازدواج(قسمت سوم)
.
?️۱.احساس تعهد
در روابط پیش از ازدواج اگر دختر و پسر ذره ای به ارزش های اخلاقی پایبند باشند بعد ازمدتی نسبت به یکدیگر احساس وابستگی می کنند و این وابستگی و علاقه در آنها احساس تعهد به وجود می آورد. این احساس تعهد باعث می شود عاقلانه فکر نکنند و تعهد را مقدم بر تفاهم کنند. در نتیجه نمی توانند انتخاب درستی داشته باشند.
.
?️۲.نادیده گرفتن تردیدها
بسیاری از افراد با دودلی و شک رابطه خود را ادامه می دهند و به خاطر علاقه ای که بینشان ایجاد شده، تردیدهایشان نسبت به ازدواج را نادیده می گیرند. بی توجهی به شک و تردیدها منجر به اشتباهات جبران ناپذیری می شود. پس قبل ازدواج فرد باید تردید های خود را حل کند و از بین ببرد.
.
?️۳. باور به تغییر دیگران
یکی از باورهای نادرستی که در بین دختر و پسر در روابط قبل ازدواج وجود دارد این است که می توانند فرد مقابل را بعد از ازدواج تغییر دهند. آن ها تصور می کنند با وجود عشق و علاقه ی زیادی که بینشان وجود دارند قادرند یکدیگر را تغییر دهند. توجه به این نکته مهم است که به غیر ازخودتان نمی توانید هیچکس را تغییر دهید، مگر این که طرف مقابل هم خواهان تغییر باشد. برخی ویژگی ها در افراد قابل تغییر نمی باشند و یا زمان زیادی برای تغییر نیاز دارد. ازجمله این موارد می توان به اعتیاد، خشم شدید و اختلالات جنسی اشاره نمود.
باور به این که همسر خود را می توانیم بعد از ازدواج تغییر ‌دهیم و و اورا به صورت دلخواه خود درآوریم، مانند این است که انسان را موجودی‌ مثل یک مجسمه تصور کنیم که از جنس سنگ است و می‌توان آن را به هر شکلی‌ تراش دهیم!